Odwiedziło mnie już..

poniedziałek, 28 lipca 2014

Moje przemyślenia <3

Heeej wszystkim!  :) Chciałabym poruszyć dziś temat mojej wczorajszej rozmowy z Myszą. Mam na myśli yaoi i shounen ai. Chyba powinnam zacząć od wytłumaczenia co czym jest.
Yaoi. Każdy zapewne o tym słyszał. Yaoi jest gatunkiem mangi, a nie anime. Osoby interesujące się yaoi (w większości dziewczyny) nazywa się yaoistkami. Odpowiednikiem yaoi w anime jest shounen ai. Shounen ai po japońsku znaczy dosłownie "chłopięcą miłość". Jest również określane po angielsku boys love (w skrócie BL ;)). Jestem wielką fanką wszystkiego co napisałam. Uważam, że miłość między dwoma chłopakami czy mężczyznami jest o wiele piękniejsza od miłości między dziewczyną a chłopakiem. Ludzie źle patrzą na gejów. Nie rozumiem tych ludzi. Osobiście jak dotąd nie poznałam żadnego geja, ale bardzo chciałabym mieć takiego przyjaciela. Taak... Moje pierwsze BL to chyba Junjou Romantica. Niewinny Romans. Heh. Potem Sekaiichi Hatsukoi.
Większość tego, co zapisałam nie odnosi się do tego, co chciałam naprawdę napisać. Więc tak.. Dla mnie yaoi i shounen ai jest formą sztuki. A fakt, że chłopak wyznaje swoje uczucia innemu chłopakowi świadczy o jego odwadze i sile tych uczuć. Czy to nie piękne? Moi znajomi często pytają mnie czemu to lubię, co mi się w tym podoba, czy jestem dumna z tego że jestem yaoistką? Oczywiście, że jestem dumna! Kiedy ktoś nazywa mnie zboczeńcem, odpowiadam "Jeśli to, że podziwiam piękną miłość robi ze mnie zboczeńca, nie przeszkadza mi to."
Ten post nie służył tylko do wyrażenia moich poglądów, ale może argumenty użyte tam, przydadzą się komuś w obronie :)
Życzę powodzenia yaoistką i (o wiele rzadziej, chociaż dzięki temu mam większy szacunek do nich) yaoistów <3

A obrazki poniżej pochodzą kolejno z mangi Seven Days i anime Mirai Nikki. Potem o nich napiszę ;)

1 komentarz:

delusion-tax pisze...

Chciałam zwrócić uwagę, że Yaoi jest ogólnie gatunkiem, niekoniecznie tylko mangi, podobnie jest z shounen ai. Różnica między nimi jest taka, że yaoi zawiera sceny łóżkowe, natomiast shonen ai ogranicza się do pocałunków, a jeśli istnieje "bardzo głęboka zażyłość" pomiędzy bohaterami, to nie jest ona ukazana. Jeszcze słyszałam o takim podziale, że w yaoi ukazane są narządy płciowe, i być może dlatego wśród anime (raczej) nie ma yaoi, ponieważ takich rzeczy w telewizji się nie pokazuje ;)
A co do tematu, to najbardziej mi się w nich podoba idea zakazanej miłości, ten cały zamęt w głowie, że przecież to nie jest normalne, aż w końcu dochodzi do wyznania miłości, trzymania się za ręce i pocałunków... Mnie bardziej to chwyta za serce niż przy zwykłej zakochanej parze. Inna sprawa, że pięknych chłopców nigdy za wiele ;)