Odwiedziło mnie już..

niedziela, 16 listopada 2014

Natsume Yuujiinchou

Hej hej wszystkim! Jak Wam leci życie? Mi jakoś schodzi :) Eh, wybaczcie, ale na wstępie zamiast o anime, będę żalić się na moją szkołę :( Otóż jako iż jestem w 3 klasie gimnazjum czekają mnie egzaminy, których nie mogę zawalić. Oczywiście te prawdziwe egzaminy są dopiero w kwietniu 2015, ale w mojej szkole już w poniedziałek zaczynają się próbne! I to z matmy na dzień dobry! No i zamiast oglądać anime, czytać mangi lub grać w OSU! muszę siedzieć nad matmą! Porażka!!!...
Dobra, pożaliłam się już, mogę teraz spokojnie pisać o anime.
Tytuł to 'Natsume Yuujinchou', po polsku 'Księga Przyjaciół Natsume'. Tytułowy bohater to Natsume Takashi, przemiły chłopak o blond włosach. Natsume miał bardzo ciężko w życiu już od najmłodszych lat. Matki nigdy nie poznał, a ojciec zmarł kiedy miał kilka lat. Mimo to miał 'rodzinę'. Najpierw trafił do rodziny swojego wujka,a potem był oddawany do innych osób z 'rodziny'. Każdy chciał się go jak najszybciej pozbyć. Dlaczego? Był zwykłym chłopcem, ale widział youkai. Bał się ich i mówił żeby zostawiły go w spokoju. Jego opiekunowie uważali, że zmyśla te stworzenia aby zwrócić na siebie uwagę i mówili żeby przestał. Niestety Natsume był zbyt mały, żeby zrozumieć, że rzeczy jakie wypowiada na głos przerażają osoby z jego otoczenia. W końcu przygarnęli go Fujiwara'owie, Przemiłe małżeństwo bez dzieci. Natsume zamieszkał z nimi i tak naprawdę od tego momentu zaczyna się anime. Mimo upływu lat, Natsume nadal jest gnębiony przez youkai. Ale tym razem przez to, że posiada Księgę Przyjaciół, którą odziedziczył po swojej babce, Natsume Reiko. Reiko, w przeciwieństwie do Takashi'ego, walczyła z youkai, a gdy wygrywała pokonany youkai musiał wpisać swoje imię do tejże Księgi na znak posłuszeństwa. Gdy Natsume ucieka przed kolejnym youkai przez przypadek zrywa pieczęć, która więziła potężnego youkai Madarę. Poznajemy go w postaci kota szczęścia. Wiąże umowę z Natsume i przybiera imię Nyanko-sensei. Od tej pory zaczyna się ich wspólna przygoda.
Kreska bardzo przyjemna dla oka, muzyka wręcz idealna. Każdy opening i ending był wspaniały. Postacie były bardzo realne pod względem uczuć. Anime zostało podzielone na 4 serie; Natsume Yuujinchou, Zoku Natsume Yuujinchou, Natsume Yuujinchou San i Natsume Yuujinchou Shi. W tym ostatnim tytule nie chodzi o śmierć Natsume czy kogokolwiek z serii, tylko to numer serii, jak w Natsume Yuujinchou San, San oznacza liczbę 3. Shi w ostatnim tytule to 4.
Moje ocenay według serii: 9/10, 10/10, 9/10 i 10/10.
Jak widzicie bardzo wysoko oceniłam to anime, ponieważ moim zdaniem było niemalże doskonałe <3














































Brak komentarzy: